Organització escolar



És molt important a qualsevol empresa constituir una bona organització per arribar a l'èxit. Tot i que la inexperiència és el meu punt fort, he estat a centres i tots ells, fan pensar aquesta és la funció principal d'un bon funcionament.

Començar l'aventura amb les finalitats de cada participant de la comunitat educativa i què aquesta pugui respondre amb la millor eficàcia possible per això s'ha de tenir diferents aspectes o factors en compte, (des del meu punt de vista):
  1. Direcció.
  2. Selecció del personal docent.
  3. Funcions de coordinació.
  4. Definició de les funcions. (pròxim enllaç)
  5. Projecte comú.
  6. Treball cooperatiu.
  7. Aprenentatge mutu.
Organització de la meva escola

Formalitzaré la meva proposta, és una de les idees que em ronden al cap des de fa molt temps, i tot i que se que em puc equivocar, exposaré les decisions que tendria en quant a ser director i per tant la figura de P.T.
Coses que hauria de tenir en compte com a director abans de posar en marxa el meu funcionament, context escolar, social i familiar amb l'anàlisi de necessitats pertinents d'aquella institució, compromís i/o responsabilitat en educació pels diferents components del claustre, el paper de la família com a punt clau de la interconnexió amb la societat què envolta el context de l'escola, i els valors de treball col·laboratiu entre professionals, sentiment de pertinença cap a l'institució, voler millorar en el procés i en la pràctica del dia a dia, suport mutu i confiança entre els diferents professionals que composen l'escola, un altre sentit seria la importància de la comunicació entre els diferents membres i les diferents parts d'organització. 

Des del meu punt de vista, la comunicació, confiança i compromís és el fonament del bon clima, i d'aquí la bona pràctica.

La possibilitat dels recursos serien; 6 tutors de primària, 3 d'infantil, un +1, PT, 2 AD.
El centre és d'una línia, i cada tutor roman a un grup tenint la ràtio corresponent, és a dir, 21 alumnes. Per tant seria:


Suposem que les tutores d'infantil, tenen el seu horari de lliure elecció i què angles, ho donen l'especialitat corresponent, conjuntament amb psicomotricitat (educació física).

Respectant les seves hores que tenen de lliure treball, l'horari per a primària seria el següent:
  • Cada tutor s'encarregaria de donar les seves hores de castellà, català, matemàtiques, medi, educació plàstica, més estudi, el de religió vendrà un recurs de fora per tal de dur-ho a terme. I què cada especialitat s'encarregaria de donar totes les hores a cada curs.

Tenim 4 professionals que actuarien, de coordinadors de cada cicle, +1 a infantil, AD a primer cicle de primària, AD segon cicle i PT tercer cicle. Per tant l'organització quedaria de la següent manera:


Així, podem veure com, el coordinador pot entrar a l'aula a fer suport o a fer parella educativa, cada coordinador de cicle entre en el procés d'aprenentatge de cada curs i normalitzam els recursos sense que aquest quedin estigmatitzats. Amb les especialitats igual, també es participaria del mateix procediment que el tutor.
A la meva manera de veure el que aconseguim és un sistema escolar amb connexió i explicaré perquè, tant els professionals de coordinació estan d'una manera o d'altre especialitzats en la matèria coordinació que podem impregnar dins l'escola inclusiva degut a què també formaran part del que seria la comissió d'atenció a la diversitat, el director seria el P.T i el cap d'estudis l'A.D, així la cultura escolar vendria a ser de gran importància i amb els principis de l'educació inclusiva.


Com podeu observar no hi ha més que el que tenim en el centre, d'avui en dia, la diferència és que els tutors també poden ser especialistes, i què s'ha de quadrar els horaris tal i com necessitem.