Els precursors d'aquesta metodologia dins l'aula és en Joseph D.NOVAK, de la Universitat de Cornell, a les Illes però el qui va duu un gran estudi i que es sintetitza en el recull d'un seminari és n'Antoni Ballester, anomenat, Seminario de aprendizaje significativos: el aprendizaje significativo en la práctica. (és pot descarregar gratuïtament)
És un dels llibres que em vaig llegir a primer de carrera a la matèria de didàctica general, i en ell explica com fer-ho pràctic aquesta metodologia (recomana molt insistentment) què és llegeixi personalment, ja que l'explicació d'una altra persona pot ser mal interpretada i no duta a terme d'una manera correcta, jo ho recomano també ja que no ens ho podem permetre si volem una bona qualitat a la nostra pràctica, és un llibre fàcil de llegir i s'entén a la perfecció.
També hi ha aquest llibre que ens demostra més eines per tal de poder donar resposta a més marge d'alumnes.
Així doncs, poder incorporar la nostra metodologia, que anomena l'autor en 5 mòduls:
- Mòdul 1: Treball obert.
- Mòdul 2: La motivació.
- Mòdul 3: El medi.
- Mòdul 4: La creativitat.
- Mòdul 5: El mapa conceptual.
- Mòdul 6: L'adaptació curricular.
- Mòdul 7: Conclusió.
Aquests són els mòduls que s'expliquen d'una manera exhaustiva d'igual manera que aquests s'han de seguir per ordre i no passar d'un mòdul a l'altre sense tenir conscient aquesta organització.
Podeu trobar més informació a: www.aprendizajesignificativo.es