Projecte compartit de centre



El tema principal, correspon a la metodologia del S.XXI, si més no, vull aconseguir unificar els punts i tenir un objectiu comú. Amb el mapa conceptual que a continuació us present quedarà molt clar i esper poder aclarir qualsevol dubte de la metodologia:


Parlam d'un concepte clau com pot ser el projecte compartit de centre, des del meu punt de vista, significa, dur a la pràctica accions que ens duen a millorar cap a la comunitat d'aprenentatge, en aquesta intervé el poble (ciutat), on el nostre centre ha de ser obert i flexible, transmès a l'escola i tenint en compte la diversitat i la col·laboració dels agents externs.

El projecte compartit, ha de ser un treball cooperatiu entre tota la comunitat educativa, compartir els aprenentatges tècnics de cada docent i guanyar amb èxits els projectes d'innovació, comptant amb la capacitat d'innovar amb funcionalitat i en el seu disseny d'activitats contextualitzades, del dia a dia i els quefers quotidians de la comunitat i el context en el qual es trobi l'escola.

L'estructura organitzativa, organització escolar, té a veure amb la coordinació de cicles, de com ho duguem a terme, com l'organització dels nostres suports, de les matèries a treballar i la interconnexió que féssem de les etapes educatives del nostre centre, aquí inclourem el tractament de la lectura i escriptura i la diversitat, atenció a la diversitat, plantejant els principis de l'escola inclusiva, augmentat les capacitats de cada un dels membres de la nostra comunitat educativa, i prenent cura dels estils d'aprenentatge dels nostres alumnes, per garantir l'eficàcia d'aquest augment.

Però aquest projecte compartit té una filosofia molt clara, en tot el procés hem de ser capaços de reflexionar, de demanar al nostre servei si aquest es de qualitat o no, si hi hem de poder fer alguna modificació, si hem aconseguit els nostres objectius, i d'aquí a una  constant avaluació aplicada als professionals i als nostres alumnes, conceptes com autoavaluació, coavaluació i sempre des dels nostres indicadors d'èxits, programats des del projecte compartit.

Evidentment la metodologia que mou tot el projecte és adquirir la competència, definida com conjunt de destresses i habilitats per resoldre un problema complex, mitjançant el com aprèn per saber com ensenyar, ensenyant a aprendre i aprendre a ser, a fer, a estar i a aprendre.

En definitiva un projecte que ensenyi al nostre alumnat a garantir la capacitat de reflexió, i què aquest sigui capaç d'autoavaluar-se per poder arribar els objectius del nostre projecte.