La llengua ha de ser un instrument de comunicació oral i escrita, de representació, d'interpretació i de comprensió de la realitat, de construcció i de comunicació del coneixement com també de l'organització del pensament, emocions i conducta.
Implica diferents domini de llengües, en múltiples suports i amb llenguatges audiovisuals en varietat de contextos i finalitats, establint vincles i relacions constructives amb altres persones i el nostre entorn, apropant-se a noves cultures.
L'ús del llenguatge és una competència innata, en la qual els nostres alumnes s'expressen, però aquesta s'ha de perfeccionar i desenvolupar al llarg de totes les activitats didàctiques. La competència comunicativa implica; treballar textos en situacions reals de comunicació, amb continguts, intencions i destinataris ben definits.
Conèixer totes les tipologies textuals existents, i concretar els coneixements i exposar-los a les persones de manera clara i concisa. Desenvolupar el funcionament de les estructures lingüístiques a partir de la reflexió sobre el seu ús.
Conèixer i utilitzar diferents llengües, des de la pràctica, interacció i situació quotidiana. En l'actualitat més que uns anys enrere ja que l'aportació de la Unió Europea, ens dóna pas a conèixer i practicar de manera més conscient una llengua estrangera com és l'anglès.
S'ha d'entendre el complex del llenguatge audiovisual, com també les seves eines i instruments per vehicular la informació. Dins aquest concepte, s'ha de saber realitzat petits muntatges audiovisuals que demostrin l'ús i el coneixement d'aquest àmbit.
Metodologia S. XXI Competències bàsiques |