La major contribució de les Intel·ligències Múltiples (IM) cap a l'educació és suggerir als mestres/as utilitzin les estratègies i eines que generin aquesta teoria, adaptant el currículum a aquestes necessitats que anirem a descriure al llarg d'aquesta entrada.
A l'organització de la meva escola, és clau des del punt de vista on reflexa la flexibilitat en la metodologia i didàctica de la creació de noves metodologies, que històricament s'han posat en marxa però no s'ha continuat amb ella, i s'ha de passar de 0 a un 10 i incloure moltes més coses que abans no havien sorgit.
Gardner i Armstrong: "no hi ha un únic camí en la posada en pràctica de les idees de les Intel·ligències Múltiples a l'aula".
Diríem doncs, que per generar praxis real de les IM, s'han d'adaptar les necessitats del centre i la comunitat educativa, com també de les formacions dels docents, adaptar el local a la flexibilitat de l'ensenyança, mesclant altres metodologies (aprenentatge multinivell, aprenentatge cooperatiu, aprenentatge per projectes, aprenentatge significatiu...) que ens duen a la consecució de la millora de les intel·ligències múltiples dels nostres alumnes.
Però, què són les IM i com les podem duu a terme?
H. Gardner ens diu que els nens i les nenes tenen
unes “inclinacions” en unes intel·ligències específiques des de ben petits.
Clica per veure la praxis |